מונדיאל בלי פיצוחים

930_2a132a8743c0a1873ea58391ff0ca08b

מונדיאל

נכתב על ידי מירב רבר דיאטנית קלינית, www.meravdiet.co.il


תקופת המונדיאל הנהדרת, ישיבה שעות מול הטלוויזיה והנאה מכדורגל עולמי משובח, באותו זמן הפה גם עסוק בנשנושים מסוגים שונים.
במקום הגרעינים השחורים או הלבנים המיתולוגיים , ש 2-3 כפות מהם , כמות ששווה לחופן אחד של גרעינים , מספקים לגופנו כ 50 קלוריות שרובן שומן, ומי מסתפק בחופן אחד? בחישוב מהיר אכילה של 100 גרם גרעינים (אני מתייחסת למשקל עם הקליפה, כפי שקונים בפיצוציה) שווה ל 300 קלוריות, וכאשר אוכלים מידי יום כמות כזו העלייה במשקל תגיע, ותהיה כ 300 גרם כל שבוע, ויותר מ 1 קילו בחודש, לא חבל?
מה אפשר להכין על השולחן במקום? כיצד אפשר לחסוך בקלוריות ולצמצם את העלייה במשקל?

קרא עוד

כריכים בריאים וטעימים

930_aa954d5486d417711adf9863698367ac

כריכים לבית הספר ובריאות ילדינו

הכנת כריכים לבית הספר היא פעולה שאמורה להיות פשוטה, אך מה קורה כשהילדים לא אוכלים את הכריך, מתלוננים על חוסר הגיוון או מוכנים לאכול רק ממרח שוקולד?
למירב רבר, דיאטנית קלינית, יש עצה בשבילכם ההורים...
נושא התזונה הוא נושא חשוב המטריד הורים רבים, המוצאים עצמם נכנעים פעמים רבות לתכתיבי מזון לא בריאים של הילדים כמו חטיפים, מנות מוכנות, ממתקים, כריכים עם שוקולד, שתייה מתוקה וכדומה . עם זאת, חשוב לזכור כי מצב שכזה מונע מילדיכם בריאות וחינוך להרגלי אכילה נכונים בטווח הארוך. הפתרון, הכנת כריכים טעימים ובטעמים מגוונים כך ש"לא ישעמם בסנדביץ" !

קרא עוד

אכילה בחופש הגדול

930_8507ba7ddebf06f1343da84e29651c09

תקופת החופש הגדול, הילדים יוצאים מהשיגרה, מבלים בקייטנות שם מקבלים שוקו
לחמניה ושתיה מתוקה שהינם טעימים אבל לא מומלצים, מבלים בים ובבריכה לשם מצטיידים
בשלל חטיפים מלוחים ועתירי שומן, וגם כמובן צופים בטלביזיה תוך כדי

קרא עוד